2 juni 2007

Fack-maffians utpressningsmetoder...



Facklig smilfink som idag ångrar att han avslöjat fackets maffialogik inför svenska folket.

Finns det fortfarande människor i Sverige som tror på att facket är en hederlig och folklig organisation?

Jo, de finns men de krymper i antal för varje dag som går. Och facket har sig själv att skylla. De är sin egen värsta fiende bara genom att bete sig som de alltid gjort.

Som jag flera gången rapporterat så använder facket och fackombuden utfrysning, hot och mobbing på arbetsplatserna för att sprida propaganda och vinna sympati och få arbetarna att rösta på socialdemokraterna. Nu har vi det svart på vitt.

Metallklubbens ordförande i Ingelstad, Nicklas Johansson, kallar i en skrivelse de arbetare som inte är med i facket för "parasiter" och "glidare". Han uppmanar också medlemmar i facket att just frysa ut, mobba och visa sitt missnöje mot de som valt att stå utanför.

Kalla det uppvigling av en mobb eller för vad det egentligen är; en vardaglig facklig utpressning av arbetare som sker på svenska arbetsplatser varje dag.

Endast 38% tycker att facket är viktigt enligt Aftonbladets omröstning. Jag känner många som bara är med i facket för de får bra hemförsäkring på köpet. Facket har fullständigt spelat sin roll och är på väg att utplåna sig själva.

Det är inte en dag för tidigt om du frågar mig...och fler och fler med mig för varje dag som går...

PS. Minns även sosse-regeln #1: "Anklaga alltid andra för vad du själv är..." när du läser vad Nicklas Johansson kallar icke-fackliga arbetare. DS.


Köp en "Facket är bajs" t-shirt och stöd kampen mot fack-maffian!

Twingly.se

10 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Du har varit förbannat kvick på att avfärda Temos opinionsundersökningar om socialdemokratisk övertag på grund av dåligt statistiskt urval, men nu drar du alltså fram en internetundersökning från aftonbladets hemsida, som klart och tydligt deklrarerar att den inte ska ses som representativ för befolkningen i helhet.

Man anpassar sina bevis efter tesen.

Jonas Gifting sa...

Aftonbladets undersökning är blott en parentes även om 25.000 pers säger mer än 1000 Temouppringningar...

Läste du inlägget eller tittade du bara på bilden?

Björn Fridén sa...

jag läste inlägget… men 25.000 utan statiskt urval säger faktiskt mindre om befolkningen än vad 1.000 med statistiskt urval gör.

Anonym sa...

Jonas
Det är läge att börja undra vad Du kan ståta med för utbildning, han är möjligen inte självlärd helt och hållet?.

KAS

Jonas Gifting sa...

"Det är läge att börja undra vad Du kan ståta med för utbildning, han är möjligen inte självlärd helt och hållet?"

KAS, ge dig inte i en lek som du inte kan hantera...

Anonym sa...

Jonas

Eftersom jag börjar småle när jag läser dina bloggposter så önskar jag dej ett bra liv.

Jag gör som jag brukar när det inte går att nå fram jag går en annan väg och hoppas att vi inte möts mer.

KAS

Jonas Gifting sa...

Vi syns, KAS...;-)

Anonym sa...

Han har ju rätt, de är parasiter och glidare som får allt facket förhandlat fram utan att vara med och bidra till facket.
/Gruvis

Anonym sa...

"Jag känner många som bara är med i facket för de får bra hemförsäkring på köpet." Då är det väl dags att försäkringsbolagen tar fram en hemförsäkring som är lika bra för samma pengar så att man slipper göda sin egen motståndare.

Så länge facken lämnar bidrag till ett parti både i form av pengar och humankapital kan dom per definition inte vara demokratiska.

Jonas Gifting sa...

Lösningen är att befria arbetarna från facket och låta en opolitiskt organisation ta fram rättvisa avtal baserade på vad den nationella ekonomin klarar av.

Nu har facket lyckats bromsa sysselsättningen pga av att de ställt för höga och orimliga krav och hotat med strejk.

Facket vill inte sina medlemmar eller Sveriges bästa då de med hot saboterar den nationella ekonomin.

Krossa facket!


Se statistik